Veelgestelde vragen
Betaalopdracht
Wat moet ik doen als ik een betaalopdracht wil invoeren?
U kiest in het menu onder de categorie Betalen voor Invoeren .
Het scherm Nieuwe betaalopdracht wordt getoond om de gegevens in te voeren.
Wat moet ik doen als ik alle betaalopdrachten heb ingevoerd?
Selecteer de opdrachten die u wilt betalen door het hokje voor de betreffende betalingen aan te klikken. Vervolgens klikt u op Verzenden.
Wordt het saldo direct bijgewerkt als ik een betaling heb gedaan?
Ja, het saldo wordt bijgewerkt zodra een betalingsopdracht op volledig getekend is gekomen en doorgestuurd wordt naar ons systeem voor verdere verwerking.
Hoe kan ik een periodiek verwijderen?
Iedereen, ongeacht welke bevoegdheid, mag een periodiek verwijderen. U gaat naar de rubriek Periodieken . U selecteert de periodiek en klikt op het Prullenbakje . U krijgt een scherm te zien waarin u de keuze hebt om deze stop te zetten of te annuleren. Bij Annuleren komt u weer terug in het vorige scherm. Kiest u Stopzetten dan wordt de periodiek stopgezet. De periodiek is nu terug te vinden onder het tabblad Historisch overzicht met de status geannuleerd. Door op het symbool rechts van de periodiek te klikken krijgt u de specificaties van de betreffende periodiek en het logboek te zien. De periodiek kan niet meer opnieuw aangeboden worden. Afgekeurd is afgekeurd.
Hoe kan ik een periodiek wijzigen?
Een actieve periodiek kan door iedereen, ongeacht bevoegdheid gewijzigd worden. U gaat in het menu naar Periodieken . U ziet de actieve periodieken. Door op het potloodje te klikken rechts van de periodiek die u wilt wijzigen, wordt het invoerscherm getroond met alle gegevens van de periodiek. Tegelijk krijgt u de volgende melding in een rode balk: Deze periodiek is actief. Wanneer u deze aanpast zal deze gestopt worden. Een nieuwe periodiek met de gewijzigde gegevens zal worden klaargezet om door u verzonden te worden. Dit wil zeggen dat u wijzigingen kunt aanbrengen en opslaan. De status is nu Ongetekend en zal door een handtekeningbevoegde verzonden moeten worden om deze actief te maken. De gewijzigde oude periodiek is onder het tabblad Historisch overzicht terug te vinden. De nieuwe periodiek met status ongetekend is terug te vinden bij Betaalopdrachten .
Wat betekent: Er zijn een of meerdere posten aangeleverd waarvan de identificerende velden onjuist zijn?
Dit betekent dat er in een bepaald veld (EndToEndID) in het betaalbestand spaties of andere karakters voorkomen die daar niet mogen staan. Het kan zijn dat u dat daar zelf heeft ingevuld, maar waarschijnlijker is dat uw softwarepakket dat gedaan heeft. Dan moet u even contact opnemen met de leverancier van uw softwarepakket.
Wat is de BIC (Bank Indentifier Code) van mijn rekeningnummer?
RABONL2U
Meer weten? Neem direct contact met ons op.
Accountmanagers
Neem direct contact op met een accountmanager
Bertil Prins
info@skggouda.nl
(0182) 58 80 60
André Boer
info@skggouda.nl
(0182) 58 80 61